Midrag Trust
רכיבה מערבית באימון אישי

רכיבה מערבית באימון אישי

כותב: 'shai'
2 אוגוסט 2023
Rate this post

כולנו אוהבים סוסים. חוות סוסים הן מקום נפלא להכיר את החיות המדהימות, המאפשרות לנו לרכב עליהן לצרכים שונים. קיימים כמה סוגים של רכיבה כיום כמו רכיבה טיפולית שהיא חשובה מאוד ורכיבה אתגרית שהיא תחרותית יותר. סוג נוסף של רכיבה על סוסים שקיים כבר שנים, אך לא מוכר לרובנו, הוא רכיבה מערבית.

מה היא רכיבה מערבית?

רכיבה מערבית היא סגנון רכיבה עתיק יומין. כשמו כן הוא, מערבי, והגיע אלינו מהאירופאים שהגיעו ליישב את אמריקה. אותם אירופאיים הגיעו לאמריקה עם הציוד שלהם וגם הסוסים שלהם והם פיתחו את סגנון הרכיבה הזה כפתרון לצרכים היומיומיים שעלו בעבודה של החקלאים ומגדלי בקר. מכיוון שהיה צורך להעביר את עדרי הבקר ממקום למקום, היה צורך להכשיר את הסוסים להתמודד בתנאי קרקע שונים וכן ליישם תנועתיות לאיסוף והובלת העדר.

הרכיבה המערבית היא רכיבה שמבליטה את יכולת השליטה של הרוכב על סוסו. היא קיימת בפן תחרותי במהלכו, כל רוכב צריך להרשים בהתאם לפעולות שונות שאותן הוא מבצע ביחד עם הסוס. בשונה מרכיבה אתגרית המבוססת בעיקר על מכשולים, ברכיבה מערבית, המטרה היא לבצע פעולות מרשימות המראות עד כמה הסוס הוא חלק בלתי נפרד מהרוכב.

תחומי משנה ברכיבה המערבית

ריניינג

בתחרויות הריינינג הרוכבים צריכים להפגין את יכולות השליטה שלהם בסוס. הם נדרשים לבצע סדרה של תרגילים לעיני שופטים מומחים בתחום. התרגילים בעיקר קשורים בביצועים של הסוס תחת שליטתו של הרוכב עליו, על פי מסלול קבוע מראש. בין התרגילים ניתן לראות עצירות חדות של הסוס אחרי דהירה ממהירות גבוהה, הליכה אחורנית, , דהירה במסלול מוקצה של מעגלים במהירויות שונות בהתאם לתחרות, סיבובים במקום ועוד.

ווסטרן פלז'ר

תחרויות אלה הן תצוגת יכולת של הרוכב והסוס, בו הרוכב צריך לרכב בנינוחות על גב הסוס ולרכב במספר מקצבים כמו הליכה, דהירה קלה, דהירה מהירה. כמו כן, במהלך המקצה הרוכב והסוס נדרשים לבצע מספר תרגילים כמו להחליף כיוון, להסתדר בשורה אחת עם יתר הרוכבים ועוד.

טרייל קלאס

בתחרויות הטרייל קלאס הרוכב נבחן על יכולתו לשלוט על תנועות ספציפיות של הסוס. עליו להורות לסוס לבצע תרגילים שונים לעיני השופטים, כמו פתיחת שערים, מעבר מעל קורות ללא פגיעה בהם, מעברים מעל מסלולי מכשולים ועוד.

קאטיניג

תחרות בה הרוכב צריך להפריד פרה מהעדר ולשמור עליה במשך זמן מסויים מחוץ לעדר. מקצה זה הינו עבודה של הסוס בעיקר, עליו להיות ערני ולנוע מול הפרה לכל כיוון אליו היא הולכת.

ריינד קאו הורס

תחרות שמתחילה כמקצה ריינינג, שלאחריו מוכנסת פרה למגרש והרוכב צריך להראות שליטה בפרה, עליו להריץ אותה לאורך המגרש מספר פעמים ואף להריץ אותה במעגלים.

היכן ניתן ללמוד רכיבה מערבית?

רכיבה מערבית ניתנת ללימוד בכמה חוות סוסים בשרון, אצלנו ב-LD-Training. בחוות סוסים אלה תוכלו ללמוד ממדריכי רכיבה מוסמכים את רזי הרכיבה, להתאמן וליצור קשר ייחודי ומשמעותי עם הסוס שלכם, או הסוס שנמצא בחווה. בנוסף, אם התאמנתם ברכיבה מערבית ואתם מרגישים שברצונכם להעלות שלב, קיים גם קורס למדריכי רכיבה מערבית בחוות סוסים במרכז, בו תוכלו ללמוד כיצד להעביר את סגנון הרכיבה הזה הלאה ולהתחיל ללמוד אותו בעצמכם.

האם רכיבה מערבית רלוונטית רק למבוגרים?

רכיבה מערבית אכן יכולה להיות רלוונטית גם לילדים כפי שהיא רלוונטית למבוגרים. כיוון שמדובר בסגנון רכיבה המשלב אלמנטים רבים ותתי סגנונות שונים, כל אחד יכול למצוא חלק אליו הוא מתחבר יותר או פחות ולעבוד איתו. האומנות הדרושה בסגנון רכיבה זה תתאים מאוד למבוגרים וילדים כאחד המחוברים לצד היצירתי והאומנותי שלהם.

רכיבה על סוסים במרכז ב-LD training

מועדון הרכיבה רכיבה LD training ממוקם במרכז הארץ ומציע סוגים שונים של סגנונות רכיבה כמו רכיבה מערבית. כל השיעורים בבית הספר לרכיבה מערבית הם שיעורים פרטיים ולא קבוצתיים, כדי שתוכלו ליהנות מתשומת לב מלאה של המדריך. תוכנית הלימודים כוללת מפגשים העוסקים בהכנת הסוס לרכיבה, ביצירת קשר בין הרוכב לסוס תוך התחשבות בצורת החשיבה שלו, באופן הטיפול בסוס ועוד.

האימון המעשי מתבצע באופן מובנה והדרגתי, כך שתוכלו ללטש את יכולת הרכיבה המערבית שלכם ולהגיע, תוך זמן קצר ליכולות רכיבה מרשימות במספר סגנונות רכיבה מערביים.

wingate-footer השותפים שלנו maccabi-footer

© 2020 כל הזכויות שמורול ל LD TRAINING

תפריט נגישות