רכיבה טיפולית מאיזה גיל

רכיבה טיפולית מאיזה גיל

כותב: ליאור דובובסקי
20 פברואר 2023
Rate this post

רכיבה טיפולית היא סוג של רכיבה על סוסים שיכולה לעזור כדי לשפר את הרווחה הפיזית, הנפשית והרגשית. רכיבה טיפולית מכל גיל היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור שלל היבטים פיזיים ונפשיים של כל אחד.

זה גם יכול לעזור בהתפתחות קוגניטיבית אצל ילדים, בהתמודדות עם אוטיזם, דיכאון ועוד אינספור בעיות שאנשים נאלצים להתמודד אתן.

עזרה שכוללת רכיבה טיפולית קיימת כבר למעלה מ-100 שנים והוכחה כמסייעת במחלות רבות כגון דיכאון, חרדה, טינטון, PTSD ועוד. היא יעילה עבור ילדים או מבוגרים כאחד.

ישנם סוגים רבים ושונים של רכיבה טיפולית לצרכים שונים, כך שזה כמובן גם כן משהו שצריך לקחת בחשבון אם אתם חושבים לעשות את זה.

טיפול שיכול לעזור בלא מעט היבטים

רכיבה מהסוג הזה הנה פעילות גופנית המסייעת בדרך כלל לאנשים עם מוגבלויות, בעיות נפשיות או כאבים כרוניים. זוהי צורה של רכיבה על סוסים המשתמשת בסוס כדי לעזור לרוכב לפתח כישורי כוח ושיווי משקל ליבה.

צריך להבין ולשים לב כי רכיבה טיפולית מועילה לאנשים בכל הגילאים, אבל היא מועילה במיוחד לילדים שצריכים לפתח מיומנויות חברתיות וביטחון עצמי.

ישנם מחקרים שמראים כי רכיבה טיפולית הוכחה כמגבירה את ההערכה העצמית ומשפרת מיומנויות תקשורת, מפחיתה חרדה ודיכאון, משפרת אינטראקציות חברתיות ומגבירה את הפעילות הגופנית.

רכיבה טיפולית עזרה לאנשים רבים בעשור האחרון. זהו טיפול המאפשר ליחידים ליהנות תוך קבלת יתרונות טיפוליים מחוויית הרכיבה על סוסים.

תקבלו מידע נוסף בחווה טיפולית לסוסים

בזמן שהאדם רוכב, הוא לומד כיצד לקיים אינטראקציה עם הסביבה שלו ולצבור ביטחון בגופו. רכיבה טיפולית היא פעילות פופולרית במדינות רבות, כולל ישראל. מטרת הרכיבה הטיפולית היא לסייע לאנשים עם מוגבלות להרוויח מהחוויה יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים.

היא הוכחה כמועילה לאנשים עם הפרעות על הספקטרום האוטיסטי, דמנציה, שיתוק מוחין ומצבים אחרים. זה גם עוזר לאנשים לפתח מיומנויות חברתיות ולבנות מערכות יחסים עם סוסים.

היתרונות של רכיבה טיפולית מיוחסים לרוב לתהליך של למידה כיצד לקיים אינטראקציה עם הסביבה תוך תחושת ביטחון על גב הסוס. זה ללא ספק דבר נפלא שמראה איך מערכת היחסים בין בני האדם לחיות יכול להיות כזה שבו שני הצדדים נהנים מיתרונות באופן הדדי.

רכיבה טיפולית היא סוג של פסיכותרפיה בעזרת סוסים הכוללת שימוש בסוסים כדי לעזור לאנשים שסובלים מאינספור בעיות רפואיות. רכיבה טיפולית נחשבת לסוג של טיפול בעזרת בעלי חיים. זה עוזר לאנשים עם מוגבלויות פיזיות ונפשיות מכל הסוגים.

רכיבה טיפולית משמשת במסגרות רבות ושונות, כולל בתי חולים, בתי ספר ומרכזי שיקום. הוכח כי היא משפרת את ההערכה העצמית ומיומנויות חברתיות אצל ילדים עם אוטיזם על ידי כך שהיא עוזרת להם לפתח את כישורי התקשורת שלהם.

תקבלו מידע נוסף על טיפול עם בעלי חיים

אם אתם רוצים להבין טוב יותר איך רכיבה טיפולית יכולה להוכיח את עצמה כאפקטיבית במקרים של מוגבלות פיזית ונפשית, הרי שאתם יכולים לפנות אלינו ואנו נשמח לספק לכם מידע נוסף אודות השירות שאנו מעניקים כחלק מהרכיבה הטיפולית שאנו מציעים.

בשל העובדה שיש לא מעט מקרים שבהם רכיבה יכולה לעזור, זה ללא כל ספק משהו שיהיה כדאי לכם לקחת לתשומת ליבכם אם אתם רוצים לעזור לבן משפחה שקרוב אליכם בדרך אלטרנטיבית שלא מצריכה שימוש בתרופות או התערבות של הרפואה הקונבנציונלית. טיפול כזה שמערב בעלי חיים ללא ספק עושה טוב על הלב והנשמה ולעתים קרובות מוביל לשיפור במצבו של כל אחד.

אודות הכותב

ליאור דובובסקי
ליאור דובובסקי קו מנחה כמאמן – אני תמיד מנסה ליצור בסיס טוב אצל הרוכבים או הסוסים שלי, ברמה התחרותית, אני חושב שבתור התחלה צריך ליצור נקודת התחלה ואז להשתפר ממנה כל פעם אפילו קצת. אני מאמין שרוכב שתמיד יהיה במגמת שיפור, אפילו קטנה, בסופו של דבר יגיעו לרמות הגבוהות ויגשימו את היעדים שלהם. אני תמיד אומר לרוכבים שלי, תכנסו לתחרות, תציבו נקודת התחלה ואז מתחרות לתחרות תנסו לנקות את נקודות העונשין, לצמצם את נקודות המינוס ותנסו ליצור נקודות פלוס איפה שאתם יכולים, כך תיצרו את השיפור ותביאו את היכולת שלכם ושל סוסכם לידי ביטוי!
קרא עוד
wingate-footer השותפים שלנו maccabi-footer

© 2020 כל הזכויות שמורול ל LD TRAINING

תפריט נגישות