ציוד רכיבה על סוסים: המדריך המלא

ציוד רכיבה על סוסים: המדריך המלא

כותב: ליאור דובובסקי
25 מאי 2023
4.8/5 - (125 votes)

רוצים להתחיל לרכב על סוסים? לא יודעים מה הציוד הנדרש ואיפה כדאי לרכוש אותו? קבלו מדריך מלא ומקיף!

מה צריך הרוכב המתחיל?

כאשר תתחילו ותיכנסו לעולם רכיבת הסוסים, בטח תבינו שנדרש לא מעט ציוד על מנת לרכב. מתחילים לרוב יעדיפו לקנות כמה שפחות ציוד, כך שלאט לאט וככל שהם ימשיכו ברכיבה הם יוכלו לשדרג את הציוד ולהתאים אותו לרמה בה הם נמצאים. רוכב מתחיל זקוק למגוון פריטים שאי אפשר לרכוב בלעדיהם – עליהם נפרט במאמר הבא. 

אוכף

בשביל לרכב על סוס אתם תהיו חייבים אוכף! את האוכף אתם מלבישים על הסוס, ובאמצעותו תוכלו להתיישב עליו ובעצם לרכב. בלי אוכף אי אפשר לרכב על הסוס בצורה נכונה-רכיבה על הסוס ללא אוכף אינה נוחה ואף עלולה להזיק לגבו של הסוס. קיימים מגוון אוכפים שמתאימים לסוסים מסוגים שונים ולסגנונות רכיבה שונים. אם אתם רוכבים במקום מסודר יכול להיות שלא תצטרכו לרכוש אוכף משל עצמכם, אך דעו כי מדובר בדבר הבסיסי ביותר שבלעדיו הרכיבה כלל לא מתאפשרת.

תוספים לאוכף

האוכף הבסיסי מגיע ללא מקומות אחסון או מקומות ייעודים לציוד רכיבה. ניתן כמובן להוסיף לאוכף שלל רצועות ונרתיקי אחסון שיוכלו להפוך את האוכף לפונקציונלי הרבה יותר. שימו לב כמובן כי אתם קונים תוסף שמתאים לסוג האוכף שקניתם, על מנת שהוא יתלבש עליו טוב ולא יהיה רופף ולא נוח בעת הרכיבה.

קסדת רכיבה

הבטיחות קודמת לכל. חשוב מאוד לקנות קסדת רכיבה על סוסים איכותית שתגן עליכם במקרה של נפילה מהסוס. חשוב מאוד לשים לב שאתם קונים קסדה שנסגרת עליכם טוב ומגנה על הראש שלכם בצורה מיטבית. קסדות רכיבה מנעו אצל רוכבים רבים פגיעות משמעותיות, ויש סיבה ברורה מדוע הן שם – אל תתעלמו ממנה.

מגפי רכיבה על סוסים

אתם בטח מכירים את דמות הקאובוי בסרטים, שתמיד נועלת מגפיים בעת הרכיבה על הסוס. ובכן הדבר הזה אכן מזכיר מעט את המציאות, ומגפיים הם הנעליים הבטוחות והנוחות ביותר לרכיבה על סוסים. המגף תומך ברגל ואין סכנה שהוא יחליק בעת הרכיבה כמו למשל כפכפים או נעליים פתוחות אחרות. מגפי רכיבה על סוסים יכולים להיות כל מגפיים בעלי סוליה שטוחה שנוחים לכם ומתאימים במידה לרגל שלכם. כמובן שניתן לרכוש גם מגפי רכיבה ייעודים לסוסים, יש מגפיים רבים כאלו בשלל עיצובים וסגנונות.

דורבנות

הדורבנות באות לעזור לרוכב לשלוט על התנועה של הסוס. הדורבנות מסמנים לסוס לנוע ימינה ושמאלה. הדוורבנות חשובים לרכיבה נוחה וחלקה, הן עוזרות לסוס להבין את הכיוון הנכון וכאשר משתמשים בהם בצורה נכונה הן כלי שימושי מאוד בעת הרכיבה. חשוב לדעת כיצד להשתמש בדורבנות בצורה נכונה, שכן כאשר משתמשים בהם בצורה לא נכונה ניתן לפגוע בסוס ולעצור את תהליך הלמידה שלו.

מברשת לסוס

חשוב גם לרכוש ציוד עבור הסוס, להשקיע בו ולטפח אותו. מברשות הן כלי חשוב עבור הסוס, סוס נקי הוא סוס בריא ושמח יותר, ומשתף פעולה הרבה יותר. קיימות מגוון מברשות לסוסים, עבור מגוון שימושים. חלק מהמברשות נועדו לפרווה, חלק לרעמה וחלק לפרסות. קיימות גם מברשות ייעודיות להורדת בוץ מהסוס, כך שאתם אתם רוכבים באזורים בוציים שווה לכם לרכוש גם אחת כזו.

חבלי אילוף

אילוף סוסים אינו דבר פשוט. חבל אילוף הוא ציוד למתקדמים, והוא מתאים לאנשים שיודעים כיצד להשתמש בו. בנוסף לחבלי אילוף קיימים גם שוטי אילוף, בהם יש להשתמש בזהירות מרבית על מנת לא לפגוע בסוס. אנחנו שוב מדגישים שמדובר בציוד שעל מנת להשתמש בו צריך ידע מקדים וניסיון.

התאימו את הציוד לסוס שלכם

כל סוס הוא שונה, וחשוב לוודא שאתם מתאימים את הציוד למידות של הסוס. סוסי פוני או סוסים קטנים יותר מן הסתם יצטרכו ציוד ספציפי, ועליכם להיות מודעים לכך שהמוצרים יכולים להגיע בגדלים שונים. חשוב גם לדעת שלסוסים לוקח קצת זמן להתרגל אל הציוד החדש, בין אם אתם מחליפים אוכף ובין אם אתם מחליפים דורבנות.

קנו ציוד איכותי

לאיכות של הציוד חשיבות משמעותית. כאשר אתם רוכבים אתם תלויים מאוד בציוד הרכיבה שלכם, ובמידה והוא לא תקין יכולה להיווצר לכם בעיה. השקיעו בציוד בידיעה שהמטרה שלו היא לשרת אתכם לאורך זמן ולהביא לכם חווית רכיבה טובה ונעימה. זכרו כי עדיף לשלם יותר על ציוד איכותי ועמיד מאשר להחליף ציוד רכיבה תוך פרק זמן קצר.

רכיבה על סוסים עם LD-TRAINING

אז לאחר כל המידע על הציוד וההכנות הרלוונטיות כל מה שנשאר זה להתחיל לרכב! רוצים להתחיל לרכב ולא יודעים מאיפה להתחיל? צרו איתנו קשר ואנו נדאג לכם להכל – מא' עד ת'. חוות סוסים בשרון עם אופציות רכיבה מגוונות – רכיבה מערבית, רכיבה טיפולית ועוד, הן למתחילים והן למתקדמים.

אודות הכותב

ליאור דובובסקי
ליאור דובובסקי קו מנחה כמאמן – אני תמיד מנסה ליצור בסיס טוב אצל הרוכבים או הסוסים שלי, ברמה התחרותית, אני חושב שבתור התחלה צריך ליצור נקודת התחלה ואז להשתפר ממנה כל פעם אפילו קצת. אני מאמין שרוכב שתמיד יהיה במגמת שיפור, אפילו קטנה, בסופו של דבר יגיעו לרמות הגבוהות ויגשימו את היעדים שלהם. אני תמיד אומר לרוכבים שלי, תכנסו לתחרות, תציבו נקודת התחלה ואז מתחרות לתחרות תנסו לנקות את נקודות העונשין, לצמצם את נקודות המינוס ותנסו ליצור נקודות פלוס איפה שאתם יכולים, כך תיצרו את השיפור ותביאו את היכולת שלכם ושל סוסכם לידי ביטוי!
קרא עוד
wingate-footer השותפים שלנו maccabi-footer

© 2020 כל הזכויות שמורול ל LD TRAINING

תפריט נגישות