רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים

כותב: 'shai'
28 ספטמבר 2023
5/5 - (3 votes)

חוות הסוסים LD TRAINING נוסדה בשנת 2009 ושוכנת במשכנה הנוכחי משנת 2012.
עמותת סוסים ואתגרים נוסדה בשנת 2016 ושוכנת במושב אודים, בלב השטחים הירוקים של אזור השרון, בצמוד לחוף הים ולשמורת הטבע פולג.

לאורך השנים, הציעה החווה שירותים רבים ומגוונים לקהל הרחב והציבה לעצמה מטרה לעבוד עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם בארץ, ובכך לשמור על מוניטין מהטובים שיש. יחד עם מכבי תל-אביב ועם מכון וינגייט, יצרנו שיתופי פעולה ייחודיים וראשונים מסוגם בארץ ובעולם, אשר העשירו את הניסיון של הצוות והחווה בהתמודדות עם קבוצות ואתגרים.

פעילות ספורטיבית:
החווה מפעילה כיום בית ספר לרכיבה מערבית ונבחרת ספורט . מהטובות בארץ המתחרה בענפי הרכיבה השונים, במסגרתה הרוכבים מתמקצעים בענף הרכיבה מתוך מטרה להגיע למצב שהרוכב והסוס יהפכו לצוות, כאשר האחד תלוי בשני והצלחותיהם משותפות. אזי נוצר צוות שמוכן ומסוגל לביצוע משימות.

המרכז לרכיבה טיפולית:
לחווה מרכז טיפולי העובד מול קופות החולים השונות. החווה מעניקה מענה הן מול קופות החולים במתן טיפולים פרטניים, והן בפיתוח מתמיד של פרויקטים ותוכניות טיפוליות למען אוכלוסיות שונות. המרכז מונה כיום כ-7 מדריכים לרכיבה טיפולית, כולם בעלי ניסיון ותעודות כנדרש (תעודת מטפל ותעודת מדריך רכיבה). לצוות המטפלים ניתנת הכשרה מקצועית הן כרוכבים ואנשי סוסים, והן כמטפלים, זאת על מנת לחזק את ידיעתם בתחום ולשמרם ברמה הגבוהה ביותר. את הצוות שלנו מלווה עובדת סוציאלית מוסמכת אשר תומכת, עוזרת ומעניקה ייעוץ בזמינות מידית עבור המדריכים וצוות החווה.

במסגרת ההתנסויות שלנו בפרויקטים ייחודיים וסדנאות שונות אשר אנחנו מקיימים אצלנו, צברנו ניסיון רב והגענו למסקנה כי נוכל לתרום רבות ללמידה והתמודדות עם בעיות ותחושות רגשיות, נפשיות ופיזיות אשר של ילדים נוער ומבוגרים חווים בימינו. במהלך עבודתנו ראינו שיפור משמעותי אצל המשתתפים בתהליכי פתרון בעיות בצוות, קבלת מרות, שיפור בדימוי העצמי ושיתוף פעולה בתוך קבוצה. כמו כן, ראינו משפחות שהצליחו להתגבר על קשיים הנובעים מפער גילאים, בעיות בטחון עצמי ועוד.

המרכז לסדנאות מנהיגות לארגונים עסקיים:
אנו מנהלים מזה שנים רבות את תכנית "סוסים מובילים מנהיגים" – סדנאות שאוכלוסיית היעד שלהם היא ארגונים עיסקיים, ובמסגרתן עוסקים במיומנויות ניהול, מנהיגות עבודת צוות ועוד. במסגרת הסדנה אנו עוסקים בנושאים מחיי הארגונים, ומשקפים את הפעילות הארגונים בעזרת פעילות עם סוסים, וניתוח ועיבוד הפעילות במונחים ארגוניים.

באיזה גיל ילדים יכולים להתחיל לרכוב על סוסים?

לרוב הילדים הרוכבים אצלנו הם בני 7 עד גיל 18 אך ישנם גם בוגרים יותר ולעיתים מתחילים טיפולים מעט לפני גיל 7 בהם הדגש הוא על הצד הרגשי ולא על הרכיבה.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לרכוב על סוסים?

ילדים הבאים לרכב על סוסים צריכים כמובן להגיע עם מוכנות למפגש עם החיה העוצמתית שנקראת סוס. עם החששות של ההורים שהילד ייבהל ולא יעלה, מגיעים הילדים ועולים לרוב ללא בעיות ועם המון נכונות והבנה. בני נוער במסגרת התהליך ועוד לפני תהליך זה זקוקים לכלים כדי להתמודדות במצבי לחץ ותסכול, פיתוח מסוגלות לעמידה בגבולות ביצירת משמעת עצמית, לימוד מיומנויות סדר וארגון, בניית יסודות לתקשורת מילולית ולשפת גוף נכונה, התבוננות עצמית ומודעות עצמית. התמדה ונוכחות פעילה בכל המפגשים של הרכיבה ושל הלימוד הפרונטלי, תוך הגברת המוטיבציה ללימודים דרך חווית ההצלחה ברכיבה מעניקות לנוער חוויות הצלחה ואמונה כי הם יכולים.

מהם היתרונות של רכיבה על סוסים לילדים?

רכיבה על סוסים במהותה היא טיפולית ומבוססת על הקשר שבין האדם והסוס ועל הפעילות הגופנית הקשורה ברכיבה. באמצעות הרכיבה וההימצאות בקרבת הסוס, מתבצע טיפול בסביבה לא מאיימת, המעודדת התפתחות אישית וחברתית. במונח רכיבה טיפולית יש כפילות מסוימת: ההיבט הראשון הוא הקשר בין האדם לבין בעל החיים. השני, קשור לפעילות הגופנית הכרוכה ברכיבה. בטיפול ברכיבה יש אין-ספור שיטות, גישות וטכניקות אשר מאפשרות לכל מטופל ומטפל לבחור את הטכניקה הרצויה. התכונות המיוחדות שבהן ניחן הסוס והעובדה כי ניתן לרכוב על גבו מאפשרים היעזרות בו ככלי טיפולי נפלא.
שהייה במחיצת הסוס, טיפול בו וכמובן, הרכיבה עליו מאפשרים תקשורת ייחודית המספקת חוויה טיפולית שמקדמת את בריאותם הרגשית והפיזית של המטופלים. הרכיבה על גב הסוס היא פעילות מוטורית מורכבת ומאתגרת, התורמת לקידום מצב הגוף והיכולות המוטוריות וגם מסייעת למטופל בתחום הנפש והרגש. גוף הסוס, תנועתו הייחודית, היענותו לשפת הגוף של הרוכב עליו וקבלתו את הרוכב ללא תנאי וללא שיפוט מאפשרים למטפל ברכיבה כלי טיפולי מדהים.
בתהליך טיפולי זה נוצר משולש טיפולי הכולל את המטופל (הרוכב), המדריך והסוס, כאשר המדריך והסוס משרתים את צרכי המטופל. במגרש הרכיבה יכול המטופל להיפגש עם ההצלחות שלו, עם הפחדים ועם הכישלונות, ללמוד אותם ולעבדם בצורה חיובית בסביבה תומכת. לרכיבה הטיפולית תרומה עצומה ומיוחדת והיא שהטיפול נעשה בטבע – באווירה פתוחה, ומאפשר למטופלים רבים להרגיש את החופש ואת המרחב. השהות בטבע בקרבת חיות והעיסוק בפעילות גופנית חשובים במיוחד לאור הרגלי החיים בעידן המודרני.
רכיבה טיפולית בקרב בני נוער בסיכון מעלה את תחושת האמון, הביטחון, הקבלה בסביבתם הקרובה. כמו כן, נראה שיפור ברמות השליטה העצמית של בני הנוער בדימויים העצמי ואף נמצא שיפור גבוה בשביעות רצונם מעצמם ומחייהם. נראה כי רכיבה טיפולית מסיעת גם בשיפור הערכה עצמית, וויסות רגשי, הארכת ושיפור יכולות טווח הקשב והן פיתוח יכולות אמפתיות והתחשבות חברתית. בתרפיה זו נעשה שימוש בתכונותיו ותנועותיו של הסוס, בגירויי הסביבה הפתוחה, במגע עם בעל חי, בקשר עם המטפל ועוד, על מנת לטפל בקשיים רבים ומגוונים מתחום הנפש, הגוף, ההתנהגות והקשרים החברתיים בחיי המטופל.

איך לבחור חוות סוסים לילדים?

חוות הסוסים אליה הולכים חייבת להיות קרובה למקום המגורים. בעידן הפקקים חשוב לשים לב שמרחק הנסיעה לחווה לא עולה על 30 דקות. חשוב לשים לב לנקיון, הסדר והארגון, הקפדה על בטיחות ושיטות הלימוד בחווה.
אנו רואים בכל אילו כבעלי חשיבות עליונה בלמידה אצלנו בחוות LD TRAINING. ילדים המגיעים לחווה לומדים איך לטפל בסוסים בצורה בטוחה, למי לפנות כשצריך לבוק משהו, וגם איך ליצר סביבה נקיה ונעימה לסוס ולרוכב כל עוד אנחנו בחווה. כל הילדים לומדים לטפל בסוסים, לאכף, ואף לשטוף ולטפל בסוס גם אחרי הרכיבה. חשוב לזכור שסוס אינו אופניים ולא זורקים אותם בחצר כשמסיימים את הרכיבה.

wingate-footer השותפים שלנו maccabi-footer

© 2020 כל הזכויות שמורול ל LD TRAINING

תפריט נגישות