רכיבה טיפולית בשרון

רכיבה טיפולית בשרון

כותב: ליאור דובובסקי
20 פברואר 2023
Rate this post

רכיבה טיפולית היא אימון גופני ונפשי המקדם צמיחה אישית ורווחה. היא כוללת סוס, רוכב ומטפל. רכיבה טיפולית בשרון יכולה להיעשות על ידי כל אחד ללא הבדל גיל, מין או יכולת גופנית. ישנם סוגים רבים ושונים של סוסים לבחירה בהתאם לצרכי הרוכב והעדפותיו.

לרכיבה טיפולית יתרונות רבים לרוכבים לרבות שיפור הבריאות, הפחתת רמות הלחץ, שיפור שיווי המשקל, הגברת הביטחון, שיפור דפוסי השינה, הגברת כוח וטונוס השרירים וכן הגברת סיבולת קרדיווסקולרית.

רכיבה טיפולית על סוסים מציעה יתרונות רבים

טיפול כזה תהליך של רכיבה על סוסים המסייע לילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים. זה גם עוזר להם לפתח את כישוריהם הגופניים והנפשיים. זה משפר את הקואורדינציה, שיווי המשקל, הביטחון והתקשורת שלהם.

האפשרות של רכיבה טיפולית יכולה לשמש לטיפול במצבים רפואיים שונים כמו אוטיזם, שיתוק מוחין, תסמונת דאון, מחלת אלצהיימר ועוד. רכיבה טיפולית היא פעילות גופנית שבה משתמשים בסוסים כדי לספק תמיכה לאנשים עם מוגבלויות.
זוהי צורה של טיפול בעזרת סוסים שמטרתה לשפר את איכות החיים של אנשים עם מצבים פיזיים, קוגניטיביים ורגשיים שונים.

רכיבה טיפולית היא אחת הדרכים שבהן סוסים יכולים לעזור לאנשים עם מוגבלויות. זה יכול להיעשות על ידי ילדים ומבוגרים כאחד. רכיבה כזו גם עוזרת לאנשים לפתח את כישוריהם הגופניים וכן לשפר את כישוריהם הקוגניטיביים. היא מלמדת אנשים סבלנות ושליטה עצמית בזמן שהם בחברת החיות.

טיפול ייחודי שעוזר לאנשים עם מוגבלויות

זוהי פעילות גופנית המסייעת לאנשים עם מוגבלות פיזית ונפשית, וכן לאלו המתאוששים מפציעה. רכיבה טיפולית היא שימוש בסוסים למטרות טיפוליות. ניתן לעשות זאת במגוון מסגרות כגון בתי חולים, בתי ספר ומרכזי שיקום. הוא משמש גם למטרות פנאי על ידי רוכבים שאין להם מגבלות בריאותיות אחרות.

הטיפול קיים כבר שנים רבות אך הוא הפך לפופולרי רק לאחרונה בישראל. היתרונות של רכיבה טיפולית הם רבים וכוללים בריאות משופרת, הפחתת רמות הלחץ ושיפור ביצועים בבית הספר או בעבודה.

רכיבה טיפולית היא סוג של רכיבה על סוסים המציעה יתרונות פיזיים ורגשיים לרוכבים. הוא משמש לעתים קרובות כדי לעזור לאנשים עם מוגבלות נפשית ופיזית. רכיבה טיפולית קיימת כבר שנים רבות.

הוא הוצג לראשונה בארצות הברית בשנות ה-1800 על ידי ג'ון ד' רוקפלר, שייסד את האגודה האמריקאית לפרשיות. כיום מוצעת רכיבה טיפולית במגוון מקומות לרבות בתי חולים, בתי ספר ומחנות.

רכיבה שמותאמת למצבו של כל אחד

היתרון הגדול של רכיבה טיפולית הוא שאם בוחרים לקבל עזרה מקצועית כחלק מטיפול שמותאם אישית, זה משהו שיוכל להוביל לכך שהטיפול יכול להציע שפע של יתרונות לכל אחד שמקבל אותו.

כך שזה לא משנה אם אתם או אחד הקרובים אליכם זקוקים ליתרונות שרכיבה טיפולית יכולה להציע – עליכם רק להתחיל בה ולהיווכח ביעילות שלה לאחר שהיא הותאמה אליכם.

בשל העובדה שרכיבה טיפולית נחשבת לטיפול יעיל במיוחד, יש לא מעט אנשים שבוחרים בה בתור כלי טיפולי. כך שאם אתם חושבים שזה יכול להיות רלוונטי עבורכם, אתם יכולים לבדוק כבר בזמן הקרוב לגבי האפשרות לעשות טיפול מהסוג הזה.

אתם מזומנים לפנות אלינו כבר בזמן הקרוב כדי לקבל פרטים נוספים על האפשרות לעשות דרכנו רכיבה טיפולית בשרון. אנו נשמח לייעץ לכם ולעשות כל מה שרק ניתן על מנת שתוכלו להיות מרוצים לחלוטין מהטיפול שתקבלו.
אנו בטוחים שתוכלו להיות מרוצים לחלוטין מהשירות שתקבלו דרכנו כך שאתם רק צריכים לפנות אלינו כבר בזמן הקרוב.

אודות הכותב

ליאור דובובסקי
ליאור דובובסקי קו מנחה כמאמן – אני תמיד מנסה ליצור בסיס טוב אצל הרוכבים או הסוסים שלי, ברמה התחרותית, אני חושב שבתור התחלה צריך ליצור נקודת התחלה ואז להשתפר ממנה כל פעם אפילו קצת. אני מאמין שרוכב שתמיד יהיה במגמת שיפור, אפילו קטנה, בסופו של דבר יגיעו לרמות הגבוהות ויגשימו את היעדים שלהם. אני תמיד אומר לרוכבים שלי, תכנסו לתחרות, תציבו נקודת התחלה ואז מתחרות לתחרות תנסו לנקות את נקודות העונשין, לצמצם את נקודות המינוס ותנסו ליצור נקודות פלוס איפה שאתם יכולים, כך תיצרו את השיפור ותביאו את היכולת שלכם ושל סוסכם לידי ביטוי!
קרא עוד
wingate-footer השותפים שלנו maccabi-footer

© 2020 כל הזכויות שמורול ל LD TRAINING

תפריט נגישות