טיפול רגשי עם סוסים

טיפול רגשי עם סוסים

כותב: ליאור דובובסקי
24 יולי 2023
Rate this post

חשיבות הטיפול בקשיים רגשיים בילדים ובמבוגרים כאחד, הפך בשנים האחרונות לידוע בקרב החברה. אם בעבר רוב הטיפולים כללו תרופות למיניהם וניסיון להדחיק את הקשיים, כיום עולה יותר ויותר מהודעות להתמודדות עם הבעיות הרגשיות וחיפוש אחר מקום בטוח ומכיל לפריקת הרגשות השליליים. אחד האמצעים הפופולריים בתקופה האחרונה לטיפול רגשי הוא טיפול בעזרת בעלי חיים כמו רכיבה טיפולית עם סוסים. 

מה היא רכיבה טיפולית?

רכיבה טיפולית היא רכיבה על סוסים אשר מאגדת בתוכה פעילויות שונות המאפשרות למטופל לעבד תחושות ורגשות שבמהלך היום-יום קשה לו להתמודד איתן.

רכיבה טיפולית קלאסית משלבת שלושה תחומי טיפול עיקריים: תחום רפואי, תחום חינוכי ותחום ספורטיבי. הרכיבה הטיפולית מאפשרת למדריך ליצור סביבה טיפולית תומכת למטופל שתאפשר לו לחוות טיפול מבלי שירגיש מאוים.

בסיס הטיפול הוא ביצירת הקשר בין המדריך, הרוכב והסוס, כשהמדריך משמש כמתווך בקשר שנבנה בין הרוכב לסוס. במהלך הטיפול, רוכש הרוכב בהדרגה וברמת קושי עולה, מיומנויות רכיבה בסיסיות ואף לומד לטפל בסוס מבחינת האכלה, ניקיון האורווה ועוד. כל הפעולות המהוות חלק מהרכיבה הטיפולית, מאפשרות למטופל לחוש הרגשת שליטה ושחרור, שבתורן מאפשרות לו לעבד רגשות ותחושות שמפריעות לו במהלך החיים.

למי מתאימה רכיבה טיפולית?

הרכיבה הטיפולית מתמחה ברכיבה שיקומית לבעלי נכויות פיזיות וברכיבה טיפולית לבעלי קשיים רגשיים, מוטוריים והתנהגותיים כמו לקויות למידה, חינוך מיוחד והפרעות קשב וריכוז.
ככלל, רכיבה טיפולית מתאימה לכולם, ישנה רכיבה טיפולית לילדים כפי שיש רכיבה טיפולית למבוגרים. כל מי שחווה קושי רגשי מסוים יכול למצוא הקלה ושחרור ברכיבה על סוסים וביצירת קשר רגשי ועמוק עם סוסים שהם חיות רגישות וחכמות מאוד.

איך רכיבה טיפולית עוזרת לטיפול רגשי?

למעשה, גם התרגילים שהמטופל לומד לבצע יחד עם הסוס וגם הרכיבה עצמה, מבוצעת על הגב של הסוס. הימצאות על גב הסוס בזמן תנועה, מאפשרת לשפר את שליטתו של המטופל בשרירים שלו. כמו כן, גם היציבה ושיווי המשקל של המטופל משתפרים. בנוסף, כאשר המטופלים מצליחים לאלף את הסוס ולגרום לו לעשות דברים מסוימים, אז הם מרגישים תחושה של שליטה. כלומר, באספקט מסוים בחייהם הם הצליחו להשיג שליטה ותחושת סדר. את כל מה שהמטופלים לומדים במהלך הרכיבה הטיפולית, הם יכולים ליישם אחר כך בחיים הפרטיים שלהם ובעצם לשפר את הדרך בה הם מתמודדים עם קשיים ובעיות שונות. 

על אינטרקציה בין בני אדם ובעלי חיים והסוס כחיה טיפולית

על אינטראקציה בין בני אדם ובעלי חיים והסוס כחיה טיפולית:

התהליך הטיפולי בחווה שלנו מתמקד ברכיבה על סוסים, אך העקרונות של שיפור שליטה ויציבה ניתן ליישם גם בתחום אחר וחשוב לא פחות – אילוף כלבים. בדומה לאימונים עם סוסים, שבהם המטופל לומד לבצע תרגילים מורכבים על גב הסוס ובכך לשפר את היציבה ושיווי המשקל שלו, כך גם באילוף כלבים המטופלים לומדים להשתמש בקשר עם הכלב לצורך שיפור התקשורת והבטחון העצמי. המטופלים מפתחים יכולת שליטה על הכלב, מה שמעצים את תחושת השליטה והסדר בחייהם האישיים.

הכישורים שמתפתחים במהלך הרכיבה הטיפולית ובמהלך תהליך אילוף הכלבים משמשים את המטופלים גם בחיים הפרטיים שלהם. הם לומדים כיצד ליישם את השליטה והאחריות שהם פיתחו גם במפגשים חברתיים ומקצועיים, ובכך לשפר את הדרך בה הם מתמודדים עם קשיים ובעיות שונות.

רכיבה טיפולית אצל LD-TRAINING

אצלנו ב- LD-Training תמצאו מגוון רחב של פעילויות עם סוסים. רכיבה טיפולית אצלנו נעשית על ידי מיטב המומחים ובשיתוף פעולה עם כלל קופות החולים כדי לאפשר לכם לקבל טיפול מקצועי, איכותי ונגיש.

מלבד רכיבה טיפולית קיימים אצלנו סוגי רכיבה נוספים כמו רכיבה מערבית- ספורט תחרותי ומהנה במיוחד, אילוף סוסים ועוד. חוות הסוסים בשרון כאן כדי להציע לכם מגוון חוויות בלתי נשכחות,  יחד עם החיות החכמות והרגישות ביותר שתכירו. 

אז צרו קשר עוד היום במספר 052-8886527 ותתחילו לרכב!!

 

אודות הכותב

ליאור דובובסקי
ליאור דובובסקי קו מנחה כמאמן – אני תמיד מנסה ליצור בסיס טוב אצל הרוכבים או הסוסים שלי, ברמה התחרותית, אני חושב שבתור התחלה צריך ליצור נקודת התחלה ואז להשתפר ממנה כל פעם אפילו קצת. אני מאמין שרוכב שתמיד יהיה במגמת שיפור, אפילו קטנה, בסופו של דבר יגיעו לרמות הגבוהות ויגשימו את היעדים שלהם. אני תמיד אומר לרוכבים שלי, תכנסו לתחרות, תציבו נקודת התחלה ואז מתחרות לתחרות תנסו לנקות את נקודות העונשין, לצמצם את נקודות המינוס ותנסו ליצור נקודות פלוס איפה שאתם יכולים, כך תיצרו את השיפור ותביאו את היכולת שלכם ושל סוסכם לידי ביטוי!
קרא עוד
wingate-footer השותפים שלנו maccabi-footer

© 2020 כל הזכויות שמורול ל LD TRAINING

תפריט נגישות