רכיבה טיפולית – למי זה מתאים? 

כותב: ליאור דובובסקי
5 אוגוסט 2021
Rate this post

אחד השירותים המדהימים ביותר שיכולים להעצים, לסייע ולשפר את כל תחומי החיים קשור אילוף סוסים, רכיבה מערבית ובסופו של דבר בטיפול באמצעות בעלי החיים. כאן ניתנת לכם ההזדמנות להכיר את הדבר שישפר את החיים לא רק עבור ילדיכם אלא גם עבורכם, המבוגרים שמחפשים מפלט מהקושי ותרבות הסטרס הישראלית.
אז קודם לכן לפני שאתם בוחרים לקחת את זה צעד אחד קדימה רצינו לדבר אתכם על הרכיבה המטפלת ואיך היא יכולה לשנות את החיים בזכות אין ספור יתרונות הבאים לידי ביטוי בביטחון והעצמתו, ריכוז, בעיות מוטוריקה, התמודדות, שיפור כושר גופני, התמצאות במרחב בעיות רגש והרשימה קצרה מלהכיל.
רוצים לקדם את זה צעד אחד קדימה? בואו נדבר מקרוב על יתרונות הרכיבה ואיך זה יכול לשפר את החיים שלכם, של הילדים ושל הסובבים אתכם לבלתי היכר.

רכיבה טיפולית – למי זה באמת עוזר?

אם מדברים על רכיבה טיפולית בואו ונדבר על טיב המטפלים, על הסוס עצמו ועל הכימיה שתיווצר ביניהם לבין המטופל עצמו. תפקידו של המטפל להבין את הקושי, להבין את ההתמודדויות ובאמצעות הכלים שניתנו בידיו ובתקשורתו עם בעל החיים להגיע רמת ההישגים הגבוהה ביותר ובסופו של דבר לשינוי אצל המטופל באופן משמעותי.

רכיבה טיפולית מתבצעת באוויר הפתוח וכך מאפשרת לעצור את החיים שם בחוץ ולשנות את ההרגלים למרות הקדמה והעידן המודרני. הרכיבה הטיפולית מתבצעת באמצעות בעלי חיים וזה בהחלט טיפול שהולך והופך נפוץ יותר ויותר בשנים הללו.

כאמור, יש לא מעט יתרונות לרכיבה זו ומעצם טיפולה היא נוגעת בהיבטים הרגשיים, בעניין הקוגניטיבי ואפילו בהיבט החברתי אצל המטופל עצמו.

למעשה, כשמדברים על רכיבה טיפולית ועל תקשורת עם בעלי חיים והטיפול מדברים על הכרה בשיטה זו עוד מהמאה הקודמת שם נעזרו המטפלים הפסיכיאטריים בכלבים ששיפרו את חייהם של המטופלים וסייעו לחלקם להירפא בצורה משמעותית ביותר.

למרות הגילוי הזה בשנת 1919, בשנת 1960 הגיעה הרעיון לשיאו ומאז ועד היום יותר ויותר מטפלים פוגשים מטופלים שמחפשים וסבורים כי בעלי החיים אכן יכולים לשפר ולייעל להם בכל תחומי החיים.

למה עוזרת רכיבה טיפולית?

מבין אין ספור יתרונות שיש לרכיבה הטיפולית להציע היא בין לבין פונה גם לאנשים שיש להם בעיה עם עיכוב התפתחותי לרבות בעיות תקשורת. למעשה, הרכיבה יעילה ביותר עבור ילדים עם צרכים מיוחדים ובאמצעותה והתמדתה היא בהחלט יכולה לשפר הן את ההיבט הרגשי והן את ההיבט החברתי אצל אותו הילד.

בימינו יש מגוון דרכי טיפול ועדיין אנשים בוחרים ברכיבה הטיפולית כדי להציל, לשפר יכולות ובסופו של דבר לאפשר את החיזוק המבוקש הן בהיבט הרגשי והן בהיבט הפיזי.

רוצים לפגוש את החופש האמיתי? כשאתם בוחרים רכיבה בעלת אופי טיפולי היו סמוכים כי השינוי החיובי עומד לקרות לכם או למי שאתם אוהבים באמת.

 

אודות הכותב

ליאור דובובסקי
ליאור דובובסקי קו מנחה כמאמן – אני תמיד מנסה ליצור בסיס טוב אצל הרוכבים או הסוסים שלי, ברמה התחרותית, אני חושב שבתור התחלה צריך ליצור נקודת התחלה ואז להשתפר ממנה כל פעם אפילו קצת. אני מאמין שרוכב שתמיד יהיה במגמת שיפור, אפילו קטנה, בסופו של דבר יגיעו לרמות הגבוהות ויגשימו את היעדים שלהם. אני תמיד אומר לרוכבים שלי, תכנסו לתחרות, תציבו נקודת התחלה ואז מתחרות לתחרות תנסו לנקות את נקודות העונשין, לצמצם את נקודות המינוס ותנסו ליצור נקודות פלוס איפה שאתם יכולים, כך תיצרו את השיפור ותביאו את היכולת שלכם ושל סוסכם לידי ביטוי!
קרא עוד
wingate-footer השותפים שלנו maccabi-footer

© 2020 כל הזכויות שמורול ל LD TRAINING

תפריט נגישות